RECENZIA: Pomsta prichádza potichu (Lucia Braunová)

Vydavateľstvo: Elist
Rok vydania: 2017
Počet strán: 265 strán
Väzba: brožovaná

Anotácia

Život Olívie Walterovej plynie podľa jej predstáv. Je šťastná, zadaná a úspešná v tom, čo robí. Je obľúbenou spisovateľkou hororov. Všetko sa rozplynie ako hmla, keď sa vyberie s partiou priateľov na dovolenku do luxusného hotela v náručí hôr. Olívia sa stáva svedkom podivných udalostí, ktoré si spočiatku nevie nijako vysvetliť. Po niekoľkých situáciách, ktoré zažila, si napokon uvedomí, že v rovnakej alebo podobnej pozícii sa ocitli jej postavy z románov. Toto zistenie ju začína desiť. Netuší, kto ju tak nenávidí. Môže to byť naozaj hocikto. Žiarlivá Danica, či prízrak z minulosti, ktorý sa votrel do ich partie? A čo ak je to muž, ktorý tvrdí, že ju ľúbi? Alebo nebodaj najlepšia priateľka? Podozrenie padne aj na jej šéfa. No, čo ak je to všetko iba v jej hlave a písanie hrozivých príbehov jej je skôr na škodu? Nakoniec za ňou prichádza niekto, koho by pred svojimi dverami nikdy nečakala. Pomôže jej zistiť pravdu, alebo práve táto osoba ju dostane do život ohrozujúcej situácie? A vôbec, môže ešte niekomu veriť?

:::::::::::::::::::::
Táto kniha má veľmi pútavú anotáciu a aj obálku. Človeka to okamžite navnadí na čítanie. 

Je to príbeh spisovateľky hororových kníh, Olívie Walterovej, ktorá na mňa od začiatku knihy veľmi zapôsobila a hneď som si ju obľúbila, svojím spôsobom. Olíviin život sa uberá presne tým smerom, akým chcela. Má skvelého priateľa, prácu, ktorá ju baví a napĺňa, super priateľov. Čo viac by si mohla želať? Jedného dňa sa ich partia priateľov vyberie na chatu do lesov. Odvtedy sa začnú diať zvláštne veci a Olívia netuší, že niekto usiluje o zničenie jej tak perfektného života. Pomsta totiž prichádza potichu, ale útočí na to, čomu Olívia verila. A jej život sa pomaly mení...

Autorkin štýl je od začiatku veľmi zaujímavý a pútavý, hneď sa začítate a neviete sa od knihy odtrhnúť. Je jednoduchý a autorka sa vie celkom pekne hrať so slovami, i keď používa jednoduché slová. Knihu môže prečítať každý, kto má rád niečo oddychové a jednoduché. 

Kniha sa však tvári viac ako hororovka, ale nie je to tak úplne. Sú tam jednoduché prvky hororu a dej je tajomný, smeruje to k veľkému nečakanému vyvrcholeniu, ale sami o sebe tie prvky nie sú nič extra, čo by pútalo tú najväčšiu pozornosť čitateľa. 

Skôr som mala pocit, že kniha je viac o vzťahoch, čo vôbec nie je zlé, pretože vďaka autorkinmu štýlu sa to fakt dobre čítalo a budilo to vo vás záujem, nech sa stalo čokoľvek. Keďže som však očakávala viac hororu, trošku ma to sklamalo, i keď nemôžem povedať, že by bola kniha vyslovene zlá. Len toho hororu tam bolo pre mňa málo. 

Občas som v knihe preskakovala, pretože som sa chvíľkami nudila, ale nie veľmi. Veľa sa toho v knihe deje i keď nie z toho hororového súdka. A práve preto som preskakovala. 

Koniec bol však neskutočne skvelo napísaný a šokujúci. Odohrával sa rýchlo, ale bol úžasný a vtedy ma kniha bavila azda najviac. 

A ešte chcem dodať, že sa mi páčilo, ako autorka opisovala myšlienkové pochody ľudí, ktorí sa chceli Olívii pomstiť. To bolo fakt dobre spracované a musím to len pochváliť.

Záverom: dobrá kniha, v ktorej mi ale chýbalo viac hororových prvkov. Napriek tomu, že som sa chvíľkami nudila, ma kniha zaujala a dosť dobre sa to čítalo. Koniec bol skvelý a bola to najlepšia časť knihy, kedy sa autorka fakt predviedla v najlepšom svetle. 

Hodnotenie

3/5

Ďakujem vydavateľstvu Elist za poskytnutie knihy na recenziu.

Komentáre