pondelok, 5. júna 2017

RECENZIA: Seduktor - pred osudom neutečieš (Sofia Vitalle)

Vydavateľstvo: Ikar
Rok vydania: 2013
Počet strán: 296 strán
Väzba: brožovaná
Žáner: fantasy

Anotácia

Po päťsto rokoch sa znova začal ten kolobeh. Znova sa začal lov. Lov, v ktorom môže vyhrať len jeden. Seduktor, Pokušiteľ, Zvodca hriešnikov. Jeho úlohou je poslať sedem nevinných duší do zatratenia. Je rozhodnutý urobiť to za každú cenu. Odmenou preňho má byť dávno stratená sloboda. 

Do cesty mu však vstúpi neznámy cudzinec, ktorý so sebou prinesie pochybnosti. Otázky, na ktoré nikdy nedostal odpovede, sa okolo neho začnú vznášať ako búrkové mračná. Zatúži po pravde. Pravda však prináša nevídané odhalenie. Zlomí ho to poznanie – alebo posilní? Dokáže odolať pokušeniu?

:::::::::::::::::::::::.

Na knihu Seduktor – pred osudom neutečieš od dvojice slovenských spisovateliek píšucich pod pseudonymom Sofia Vitalle, som sa neuveriteľne tešila a mala som na ňu celkom dosť veľké očakávania.

Od začiatku sa čítala pomerne pomaly, i keď to bolo od začiatku zaujímavé, nemohla som sa do toho tak ponoriť ako u niektorých iných kníh. Šlo to strašne pomaly a asi prvých sto strán ma dosť nudilo a nemala som chuť pokračovať. 

Oceňujem síce veľmi originálny námet tejto knihy, za ktorý fakt chválim, ale mne absolútne nesadol tento štýl. Preto sa mi to veľmi ťažko čítalo. Do čítania som sa v podstate nútila, aby som vám o nej mohla aspoň čo-to napísať. Nezaujali ma nijako ani postavy, hoci príbeh putoval zaujímavým smerom, nedokázala som sa do toho tak ponoriť, aby som sa zžila s prostredím či s postavami. 

Milión krát som sa pozrela na číslo strany a čudovala som sa, že nie som ďalej, pretože som to čítala strašne dlho. 

Viete, musím úprimne povedať, že ma strašne, strašne mrzí, že táto kniha nedopadla u mňa dobre, pretože ja som sa na ňu neskutočne tešila, očakávala som od nej to, že sa mi bude dobre čítať, ale opak bol pravdou a veľmi ma to mrzí. 

Opäť musím povedať, že námet je zaujímavý, ale mne vôbec ten štýl nesadol. Pri mnohých pasážach som sa nudila a cítila som nezáujem. Nijako mi neprirástla k srdcu, necítila som ten wow efekt, ktorý je pre knihu tak dôležitý. 

Mrzí ma to, pretože som veľmi chcela, aby to bola pre mňa skvelá kniha, ale nie je. Môžem povedať, že by som úvodné príbehy z rôznych kútov sveta skrátila, pretože najmä začiatok rozhoduje o tom, či vás kniha bude baviť, alebo nie. Niekedy sa stane, že u kníh býva začiatok slabý, ale postupom času sa to „vystříbří“ ako povedal jeden klasik, ale u tejto sa to bohužiaľ nestalo. 

Som z toho pomerne smutná, ale táto kniha bola pre mňa krok vedľa. Viem však, že mnohých čitateľov táto kniha bavila, nemám v úmysle vás od nej odradzovať, ale nemusí vám sadnúť. Každému sedí niečo iné. 

Škoda toho námetu, mohlo to byť spracované lepšie. 

Záverečné hodnotenie

2/5 bodov

Ďakujem autorkám za poskytnutie knihy na recenziu.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý váš komentár. :)