sobota, 17. júna 2017

RECENZIA: Grafitové dievča (Miroslava Varáčková)

Vydavateľstvo: Slovart
Rok vydania: 2017
Počet strán: 184 strán
Väzba: pevná s prebalom
Žáner: pre mládež

Anotácia

Táňa kráča v ústrety bezútešnej budúcnosti - doštudovať s odretými ušami, nájsť si najpodradnejšiu prácu v meste a dúfať, že ju už nechytia policajti. 

Táňa to v živote nemá ľahké. Doma ju čaká len matka alkoholička, ktorá jej nedokáže dať ani pár drobných na jedlo, nieto ešte na niečo iné, bez čoho si žiadna sedemnásťročná baba nedokáže predstaviť svoj život. Z reality uniká len s kamošom Britvom pri drobných krádežiach. Keď ju osloví fotograf Ben, Táňa nadobudne pocit, že po rokoch trápenia a súženia, jej bude konečne dopriate to dobré v živote. No vzťah založený na neúprimnosti a faloši nemôže vydržať. A nešťastie nikdy neprichádza osamote. 

Miroslava Varáčková vytvorila vo svojom najnovšom románe opäť nezabudnuteľnú hrdinku, ktorá sa v krutej slovenskej realite nebojí postaviť predurčenému osudu, chytiť život do vlastných rúk a pokúsiť sa vybudovať si svetlejšiu budúcnosť. Ponorte sa do trpko-sladkého románu, o ktorom budete premýšľať ešte dlho po dočítaní. 

Čiastočne komiksový román.

Koho môže kniha zaujať: Tínedžerov, ktorí si radi prečítajú dobrý príbeh, ktorý ešte dlho doznieva v hlave a navyše v tomto sú aj komixy!!

::::::::::::::::::::::::::::::

Od tejto celkom známej autorky som prečítala už niekoľko kníh. Všetky boli dosť dobré a táto - Grafitové dievča - nie je výnimkou. 

Autorka nám svojím klasicky dobrým a čítavým štýlom dáva do pozornosti príbeh hlavnej postavy, ktorý je veľmi realistický a dobrý. Kniha sama o sebe má dobrý námet.

Príbeh hlavnej postavy Táni, je odrazom dnešnej doby. Jej život je drsný a uveriteľný, pretože tak to dnes jednoducho je. K postavám ľahko priľnete a máte pocit, akoby sa s nimi poznáte večnosť. 

Kniha sa veľmi dobre číta, okamžite sa do nej ponoríte a nechcete ju prestať čítať a to je proste super. Vôbec sa nebudete nudiť. 

Príjemným pozitívom je aj komix, ktorý je krásne ilustrovaný a skvelo dotvára celý ten príbeh a knihu. Musím skutočne uznať, že je to krásne ilustrované. Čítanie aj vďaka tomu ubiehalo o niečo rýchlejšie. 

Avšak, možno by som trochu viac ten príbeh rozviedla, ak by som bola na mieste autorky. Možno trošku viac ho rozpísať, pretože to bolo také krátke a prišlo mi to trochu škoda. 

A ešte jedna vec. istá časť príbehu mi trochu prišla ako klišé. Nebudem spoilovať, aby som vám nevyzradila príbeh, ale istá časť mi tak skrátka prišla. Na druhú stranu je to možno aj dobre, že to tam je. Obohacuje to príbeh. Len ma to trošku zarazilo, pretože mi to prišlo trochu klišé. 

Ale kniha ako celok sa mi veľmi páčila, takže som bola schopná odpustiť tieto dva malé negatívne body, ktoré som našla a knihu hodnotím ako skvelé čítanie pre mládež, je to skvelá oddychovka, ktorá ponúka zároveň veľmi príjemný príbeh s nahliadnutím do trošku drsnejšieho života hlavnej postavy, pričom tento jej život a príbeh je veľmi reálny. 

Na záver poviem, že knihu si rozhodne nesmiete nechať ujsť, pokiaľ vás bavili aj predošlé autorkine knihy. Navyše kniha sa vám svojím spôsobom zaryje do srdca a budete o nej ešte dlho rozmýšľať. To mi môžete veriť. 

Hodnotenie:

5/5 bodov

Ďakujem autorke za poskytnutie knihy a zároveň sa ospravedlňujem za meškanie. 

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý váš komentár. :)