RECENZIA: Rande naslepo (Marek Zákopčan)

Vydavateľstvo: Elist
Rok vydania: 2017
Počet strán: 292
Väzba: pevná
Žáner: romantická akčná komédia

Anotácia

Rande naslepo je akčná romantická komédia. Mladý spisovateľ Filip si nevie nájsť partnerku, a preto mu súrodenci dohodnú cez internet rande naslepo. To však netuší, že na stretnutie príde celkom iná osoba... Lea je na úteku pred nebezpečnými ľuďmi a zhodou náhod absolvuje rande s príťažlivým Filipom. Bizarný večer rozbehne kolotoč nečakaných zábavných, ale aj napínavých situácií.

::::::::::::::::::::::
Dostala sa mi do rúk kniha, ktorá mi nie je veľmi žánrom blízka a nemala som voči nej vôbec žiadne očakávania. Ale anotácia ma zaujala už len vďaka tomu, že hlavný hrdina tohto románu je spisovateľ. A ja mám spisovateľov rada v akomkoľvek príbehu. 

Príbeh sa začína formovať od prvých strán a nemáte šancu sa nudiť. Skrátka obraciate stránku za stránkou a ani nevnímate ako sa ponárate do príbehu. Zrazu pozorujete Filipa s Leou na ich prvom stretnutí. Celá kniha je písaná svižným a sviežim štýlom, ktorý vás, ako som už naznačila, hneď vtiahne do deja. Mne tento autorov štýl okamžite sadol a od prvých stránok tejto knihy som vedela, že sa mi to bude páčiť. 

A vôbec som sa nemýlila. Kniha je napísaná s humorom, čo bolo azda to najlepšie, pretože na mnohých stránkach som sa veľmi dobre zasmiala a autorovi sa podarilo zlepšiť mi náladu o sto percent. Totálne som zabudla na realitu a svet okolo mňa. A to sa mi už dlhšie nestalo, že by som bola až takto ponorená v knihe. 

Hoci nie som človek, ktorý by v knihách vyhľadával romantické scény, tu sa mi zdali veľmi príjemné a realistické, fakt pekne napísané. Myslela som si, že sa tam ľahko stretnem s nejakými klišé, ale nestalo sa tak. Bolo to originálne a skvelé. 

Na obálke je sľúbená i akcia a to je aj dodržané. Niektoré scény boli fakt akčné a pripadala som si ako v nejakom akčnom filme, ale pomocou svojej fantázie a autorovho štýlu v úplne skvelom filme. Koniec bol veľmi zaujímavý a zvraty nečakané. 

Autor skvelo dokáže čitateľa napínať, neprezradí všetko hneď na začiatku, ale necháva ho trochu aj uvažovať nad dejom. To však nemení nič na tom, že táto kniha je dobrá oddychovka. Momentálne sa krásne hodí k letu, najmä vďaka tomu štýlu. 

Strávila som s touto knihou úžasné chvíle a som potešená, že som si tento skvelý román mohla prečítať, pretože teraz ho mám chuť čítať znovu a znovu a som si istá, že za nejaký čas sa do nej pustím znovu. 

Môžem vrelo odporúčať, ak hľadáte niečo ľahké, napínavé a svieže i romantické. A nájdu si tam svoje i tí, ktorí milujú akciu. :)

Záverečné hodnotenie:

5/ 5 bodov

Ďakujem vydavateľstvu Elist za poskytnutie recenzného výtlačku. 

Komentáre